باتوجه به جايگاه و اهميت بيماريهاي انگلي در ايران و لزوم فعاليتهاي آموزشي در رشته انگل شناسي پزشكی و نياز به نيروي انساني كه عالم بر وضع موجود بوده و بتواند ضمن كمك در اجراي اين فعاليتها نياز جامعه را در زمينه بررسي و تشخيص آزمايشگاهي بيماريهاي انگلي در حد اطلاعات و توانايي خود مرتفع نمايند، تربيت افرادي در مقطع كارشناسي ارشد براي رشته انگل شناسي در دانشگاهها و مؤسسات آموزشي عالي واجد شرايط از نظر اساتيد متخصص، فضاي آموزشي و وسايل، امكانات و تجهيزات لازم ضروري است.
كارشناسي ارشد انگل شناسي پزشكي به دوره اي اطلاق ميشود كه تحصيلات بالاتر از كارشناسي را در بر ميگيرد اولين مقطع تحصيلي پس از كارشناسي ميباشد. هدف از ايجاد اين دوره تربيت افرادي لايق، متعهد و كاردان ميباشد كه بتوانند بر مباني علم انگل شناسي و متون علمي موجود احاطه يافته و با آشنايي با روشهاي پيشرفته تحقيق در علوم و بدست آوردن كارآيي و لياقت و مهارت علمي و عملي لازم به تعليم در اين رشته پرداخته و از مقالات علمي و تحقيقاتي علوم انگل شناسي پزشكي و علوم وابسته در جهت پيشبردهاي مرزهاي دانش و كمك به ايجاد روح علمي در جامعه استفاده نمايند.
%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده 99/09/08
%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/10/26
مرور آزمون 1و2 99/11/24
%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/12/22
%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
مرور آزمون 4و5 1400/02/25
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
زیست شناسی سلولی و مولکولی |
دکتر علی بزرگمهر ( رتبه ا کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری) |
140,000 |
انگل شناسی |
احمدرضا براهیمی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) |
120,000 |
ایمنی شناسی |
مریم اکرمی بزرگی ) ارشد دانشگاه تهران) |
140,000 |
باکتری شناسی به علاوه بانک سوالات |
سعید بشارتی |
390.000 |
قارچ شناسی |
دکتر ستاره افشاری ( رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه تهران ) |
120,000 |
ویروس شناسی
|
محمد غلامی ( رتبه 1 دکتری ویروس شناسی) و حمزه چوبین ( دکتری تربیت مدرس) |
120,000 |
زبان عمومی |
امید تشکر |
120,000 |
جمع کل |
|
1,150/000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
ویروس شناسی |
دکتر محمد غلامی |
رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس |
50 |
400,000 |
ایمنی شناسی |
دکتر پور غلامی نژاد |
رتبه 6 دکتری، دکتری دانشگاه تهران |
80 |
800,000 |
قارچ شناسی |
دکتر ستاره افشاری |
رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه تهران |
30 |
240,000 |
باکتری شناسی |
دکتر عبدالمجید قاسمیان |
رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس |
90 |
720,000 |
زیست شناسی سلولی و مولکولی |
استاد خانی |
مدرس برتر کشوری زیست سلولی ومولکولی |
100 |
880,000 |
زبان عمومی |
دپارتمان زبان |
|
80 |
560,000 |
شهریه کل دروس 3,600,000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 - 88990039
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان انگل شناسی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود
1. دانشجوياني كه اين دوره آموزشي را طي ميكنند ميتوانند درصورت داشتن شرايط لازم در مؤسسات آموزش عالي در امر تدريس و تحقيق همكاري كنند.
2. فارغ التحصیلان این رشته می توانند ضمن كمك به امر برنامه ريزي در مؤسسات و مراكز درماني و بهداشتي يا مراكز تحقيقاتي و آزمايشگاههاي تشخيص طبي در زمينه انگل شناسي پزشكي انجام وظيفه نمايند.
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
انگل شناسی |
5 |
Medical parasitologyتک یاخته شناسی پزشکیبیماریهای انگلی در ایران ( اخرین ویرایش) |
Markell and voge’s 2006 توسط چند نفر از انگل شناسان به فارسی ترجمه شده استتالیف دکتر غلامحسین ادرسیان، دکتر مصطفی رضائیان، دککتر مهدی قربانی،دکتر حسین کشاورز، دکتر مهدی محبعلی، انتشارات علوم پزشکی تهران و انتشارات ایده نوین، ویرایش دوم، 1394دکتر اسماعیل صائبی |
ایمنی شناسی |
1.5 |
ایمنولوژیایمنولوژی |
ایوان رویتدکتر محمد وجگانی |
باکتری شناسی |
1 |
MicrobiologyMicrobiologyZinsser microbiologyDiagnostic microbiologyMicrobiology |
Walker & et alJawetz& et alJoklike& et alFinegulld (Baily &scott)Murray |
زیست شناسی شتاسی سلولی و مولکولی |
1 |
Molecular cell biology |
H.Lodishو همکاران؛ آخرین ویرایش |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
---|---|
علوم پزشکی |
65 |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
16 |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته انگل شناسی |
---|
کارشناسی: انگل شناسی- حشره شناسی پزشکی(بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها )- ایمنی شناسی پزشکی- میکروب شناسی- علوم آزمایشگاهی- زیست شناسی (با گرایش جانوری- عمومی- سلولی و مولکولی و میکروبیولوژی)- علوم آزمایشگاهی دامپزشکی |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته انگل شناسی
رتبه2(95) |
رتبه16(94) |
رتبه3 (91) | نام درس |
---|---|---|---|
81.06 |
26.67 |
82.86 |
درصد درس قارچ شناسی
|
38.00 |
71.67 |
79.05 |
درصد درس ویروس شناسی
|
53.33 |
50.88 |
91.11 |
درصد درس ایمنی شناسی |
67.22 |
30.00 |
50.00 |
درصد درس انگل شناسی
|
21.25 |
38.36 |
26.67 |
درصد درس زیست شناسی سلولی و مولکولی
|
38.48 |
63.33 |
70.00 |
درصد درس باکتری شناسی
|
0.0 |
70.09 |
30.83 |
درصد درس زبان انگلیسی
|
00 |
00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس نهم |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
سهمیه |
123.00 |
53.94 |
123.00 |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
قبول |
قبول |
قبول |
نتیجه |
مازندران |
تبریز |
تهران |
دانشگاه |
2 |
10 |
3 |
رتبه در سهمیه |
2 |
10 |
3 |
رتبه در کل |