پرستار یک عضو مهم در تیم مراقبت پزشکی است و دارای نقش های گسترده ای از جمله نقش مراقبتی، حمایتی، درمانی، هماهنگی، مشورتی، مدیریتی و تحقیقاتی است. به این معنا که پرستار وظیفه مراقبت و حمایت از بیمار و خانواده بیمار (انتقال دهنده خواست ها و نیازهای بیمار یا مددجو)، مسئولیت مدیریت بخش (اولویت بندی برای رسیدگی به بیماران و تصمیم گیری به موقع در مورد بیماران اورژانسی)، وظیفه آموزش به بیمار در جهت تطابق با مشکلات و ناراحتی های پیش آمده و وظیفه تحقیق درباره روش های مراقبتی که اعمال کرده است و تحقیق بر روی نحوه کاهش تعداد روزهای بستری یک بیمار را بر عهده دارد. پرستاری یعنی کمک به فرد سالم یا بیمار در درمانگاه یا بیمارستان برای انجام آن دسته از فعالیت هایی که سبب حفظ و ارتقای سلامت می شود به نحوی که اگر فرد، توانایی، اراده یا آگاهی لازم را داشت، می توانست ان فعالیت ها را بدون کمک انجام دهد. در همین راستا پرستار وظایف خود را در شش نقش درمانی، مراقبتی، حمایتی، هماهنگی، حفاظتی و آموزشی انجام می دهد.
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده 99/09/28
%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/10/26
مرور آزمون 1و2 99/11/24
%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/12/22
%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
مرور آزمون 4و5 1400/02/25
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
پرستاری داخلی و جراحی |
سمیرا فتاحی بابایی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) پریسا ریزه وندی ( ارشد دانشگاه شهید بهشتی) آتوسا افسری ( ارشد پرستاری) |
190,000 |
پرستاری کودکان |
سمیرا فتاحی بابایی( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) |
120,000 |
روان پرستاری |
سمیرا فتاحی بابایی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) پریسا ریزه وندی ( ارشد دانشگاه شهید بهشتی) آتوسا افسری ( ارشد پرستاری) |
120,000 |
پرستاری بهداشت جامعه |
سمیرا فتاحی بابایی( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) |
120,000 |
پرستاری بهداشت مادران و نوزادان |
سمیرا فتاحی بابایی( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) |
140,000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
110,000 |
بانک سوالات پرستاری | 100000 | |
جمع کل |
|
900,000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
پرستاری کودکان |
دکتر مهدی اجری خامث رو |
دکتری دانشگاه شهید بهشتی |
30 |
300000 |
پرستاری داخلی و جراحی |
دکتر ماشاءالله اعتمادی |
رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه شهید بهشتی |
80 |
640000 |
پرستاری بهداشت مادران و نوزادان |
دکتر ماشاءالله اعتمادی |
رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه شهید بهشتی |
30 |
240000 |
زبان عمومی |
دپارتمان زبان |
رتبه 8 دکتری، دکتری دانشگاه تهران |
80 |
560000 |
شهریه کل دروس 1740000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 -88990039
در دست تهیه
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان پرستاری را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:
پرستاران علاوه بر کار در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی میتوانند در صنعت برای مراقبت از سلامت و بهداشت کارکنان صنایع مختلف، در سازمان تربیت بدنی و مراکز ورزشی به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم مراقبت پزشکی و در آموزش و پرورش فعالیت کنند. بهطور کلی فارغالتحصیلان این رشته درمقطع کارشناسی بهعنوان پرستار در کلیه بخشهای بیمارستانها و درمانگاهها (بهطور مثال در بخش تنظیم خانواده و بهداشت مادر و کودک) و مربی دروس علمی پرستاران، و تدریس کودک یاری و زیست شناسی در مدارس انجام وظیفه میکنند.
فارغالتحصیلان مقطع کارشناس ارشد میتوانند بهعنوان مدرس نظری در دانشکدهها و مربی آموزشی در بیمارستانها مشغول بکار شوند. لازم به ذکر است در صورتی که فارغالتحصیلان گرایشهای مختلف مایل بهکار درآن قسمت نباشند، میتوانند در بیمارستان، کاربالینی (کار با بیمار) انجام دهند. فرصتهای شغلی یک پرستار بسیار گسترده است و حتی یک پرستار میتواند به طور مستقل فعالیت کند. یعنی میتواند با تأسیس مرکز بهداشت خصوصی به ارزیابی وضعیت سلامت افراد جامعه بپردازد یا مهدکودک دایر کند.
نام رشته |
روان پرستاری |
بهداشت جامعه |
بهداشت مادران و نوزادان |
کودکان |
داخلی جراحی |
---|---|---|---|---|---|
روان پرستاری |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
پرستاری داخلی و جراحی |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
پرستاری سلامت جامعه |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
پرستاری کودکان |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
پرستاری نظامی |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان |
1 |
2 |
3 |
3 |
3 |
پرستاری توانبخشی |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
پرستاری اورژانس |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
پرستاری مراقبت های ویژه |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
پرستاری سالمندی |
3 |
3 |
1 |
1 |
4 |
مدیریت پرستاری |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
درس |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|
پرستاری داخلی و جراحی |
Brunner and suddarth’s of medical- surgical nursingMedical- surgical nursing: clinical management for positivePhipp's medical- surgical nursing: health and illness perspectives |
suzannec. Smeltzer.11.ed. Philadelphia: lippincott. Williams and wilkins, last editionoutecomes/ Joyce M. Blak, Jane Hokanson Hawks -7 ed- St. Louis: Elsevier Saunders, Last Edition,frances Donovan Monahan… [et. Al.]-8.ed.-st. Louis: Elsevier, Mosby, Last edition |
پرستاری کودکان |
Wong's nursing care of infants and children |
Marilyn J. Hockenberry, David Wilson.8. ed-St. Louis: Mosby, Elsevier. Last edition |
پرستاری بهداشت جامعه |
Community and public health nursingCommunity health nursing: theory and practiceپارک، جان اورت، 1928 درسنامه پزشکی پیشگیری و اجتماعیبرنامه و راهنمایی ایمن سازی(جلد6). |
Marcia Stanhope, Jeannette Lacaster .- 6. Ed- ST. Louis: mosby ,Last editionClaudia M. Smith, Frances A. Manure.- 2. ED. Philadelphia : W.B. Saundres. Last editionجی. ای. پارک- ک. پارکر. برگردان به فارسی حسین شجاعی تهرانی- ویرایش هفدهم- تهران: سماط، آخرین ویرایش.وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاونت سلامت آخرین ویرایش. |
پرستاری بهداشت مادران و نوزادان |
Maternity and women's health careMaternal and child health nursing: care of the childbearing family |
Deitra Leonard Lowdermilk, Shannon E.perry.- 8. Ed.- St. Louis: mosby, Last edition.Adele pillitteri-5 . ed.- Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins, Last edition |
روان پرستاری |
Psychiatric nursing care plansMental Health nursing: an introductory text |
Katherine M. FortinashU patricia A. Holoday Worret-5 . ed.- St. Louis: Mosby. Elsevier, Last editionBarbara B. Bauer, Singnes Hill/- Philadelphia: W. B. Saunders, Last edition |
زبان عمومی |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
|
---|---|---|
علوم پزشکی |
631 |
پرستاری اورژانس عادی (56) -پرستاری توانبخشی (4)-پرستاری داخلی جراحی(141)-پرستاری سالمندی(97)-پرستاری سلامت جامعه(66)-پرستاری کودکان(53)-پرستاری مراقبت های ویژه(173)-پرستاری مراقبت های ویژه(34)-پرستاری نظامی(7) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
378 |
پرستاری اورژانس(19)-پرستاری توانبخشی (2)-پرستاری داخلی جراحی(124)-پرستاری سالمندی(39)-پرستاری سلامت جامعه(45)-پرستاری کودکان(51)-پرستاری مراقبت های ویژه(79)-پرستاری مراقبت های ویژه(14)-پرستاری نظامی(5)
|
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
65 |
شهید بهشتی(7)- شیراز(8)- علوم بهزیستی و توان بخشی(10) تبریز(10)- یزد(10)- کرمان(8)-اهواز(12) |
دانشگاه آزاد اسلامی |
50 |
واحد پزشکی تهران(30)- خوراسگان(20) |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة پرستاری و پرستاری سالمند |
---|
کارشناسی: پرستاری- پرستار ماما- هوشبری- اتاق عمل |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته پرستاری
نام درس
|
رتبه16 (94) |
رتبه24(94) |
رتبه 4(91) |
درصد درس روان پرستاری |
60.06 |
59.25 |
61.67 |
درصد درس پرستاری داخلی و جراحی |
55.21 |
45.78 |
65.83 |
درصد درس پرستاری کودکان |
53.86 |
65.98 |
36.67 |
درصد درس پرستاری بهداشت مادران و نوزادان |
57.90 |
71.37 |
100.00 |
درصد درس بهداشت جامعه
|
68.68 |
33.66 |
41.67 |
درصد درس زبان عمومی
|
52.18 |
63.96 |
65.00 |
درصد درس هفتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 |
00 |
00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
نمره |
282 |
281 |
262 |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
- |
193.00 |
|
نتیجه |
قبول |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
- |
- |
تهران |
رتبه در سهمیه |
16 |
24 |
4 |
رتبه در کل |
16 |
24 |
4 |