رشته ي روانشناسي باليني شاخه اي از علم روانشناسي است كه در چارچوب علوم پزشكي به آموزش، پژوهش، تشخيص و روان درماني اختلال هاي روان شناختي مي پردازد. دانش آموختگان اين رشته قادر خواهند بود با همكاري و نظارت استادان روانپزشكي و روانشناسي باليني علاوه بر تشخيص و روان درماني اختلال هاي روان شناختي به امر آموزش و پژوهش در زمينه هاي فوق بپردازند.
و ظايف حرفه اي دانش آموختگان:
در نقش خدماتي، دانش اموختگان كارشناسي ارشد اين رشته بتوانند بعنوان درمانگر ابتدا با برنامه ريزي اصولي به پيشگيري از اختلال هاي رواني در گروههاي خاص و مردم جامعه بطور عام بپردازند و در نهايت در مراكز درماني با همكاري و نظارت استادان روانپزشكي و روانشناسي باليني با تشخيص گذاري اختلال هاي رواني در افراد مبتلا و درمان آنها به شيوه روان درماني (غير از دارو درماني ) در راستاي بهداشت روان جامعه گام بردارند. در نقش آموزشي، دانش آموختگان كارشناسي ارشد اين رشته مي توانند بعنوان مدرس در كارگاههاي علمي مفاهيم روانشناسي باليني را بصورت كاربردي آموزش دهند و با ارايه سمينارها و كنفرانس هاي علمي براي گروههاي خاص و مردم جامعه بطور عام در راستاي بهداشت روان جامعه گام بردارند. در نقش پژوهشي، دانش آموختگان كارشناسي ارشد مي توانند در گروههاي پژوهشي مراكز و سازمانها بعنوان پزوهشگر در چگونگي روند پژوهش از ابتدا تا پايان ان فعاليت داشته و با تهيه ي اصولي مقاله هاي علمي پژوهشي جديد و سخنراني هاي علمي بر اساس مفاهيم نوين وبه روز جهان، گامي ديگر در راستاي بهداشت روان جامعه بردارند.
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
%50 طبق سرفصل های اعلام شده 99/11/24
%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
آمار و روش تحقیق |
دکتر مهدی رضایی ( دکتری دانشگاه لرستان ) |
110,000 |
آسیب شناسی روانی | مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز) |
100,000 |
نظریه های شخصیت |
مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز) |
110,000 |
نظریه های روان درمانی |
علی سلیمانی (دکتری دانشگاه شهید بهشتی) |
110,000 |
روانشناسی عمومی |
مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز) |
110,000 |
روانشناسی رشد | مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز) |
110,000 |
بنیادهای بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار | مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز) |
100,000 |
روانشناسی بالینی | علی سلیمانی (دکتری دانشگاه شهید بهشتی) |
120,000 |
ارزیابی روان شناختی (مصاحبه بالینی و آزمونهای روانشناختی) | دکتر مهدی رضایی ( دکتری دانشگاه لرستان ) |
130,000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
120,000 |
جمع کل |
|
1/120,000 |
در دست تهیه
در دست تهیه
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان پرستاری را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:
در دست تهیه
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
آمار و روش تحقیق |
1.5 |
روش تحقیق در علوم رفتاریاحتمالات و آمار کاربردی |
دکتر دلاوردکتر دلاور |
نظریه های شخصیت و نظریه های روان درمانی |
2 |
نظریه های شخصیت تالیف فیست و فیستکاربست مشاوره و رواندرمانی |
یحیی سید محمدیتالیف کری ترجمه محمدی |
روانشناسی عمومی و رشد |
1.5 |
زمینه روانشناسی هیلگاردروانشناسی رشد جلد 1و2خلاصه روانپزشکی |
ترجمه دکتر براهنیلورابرک یحیی سید محمدیکاپلان و سادوک آخرین ویراست |
کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک |
1 |
روانشناسی فیزیولوژیکیخلاصه روانپزشکیمقدمات نروسایکولوژی |
جیمز کالات، یحیی سید محمدیکاپلان فصل 36، ترجمه دکتر رضائیدکتر داود معظمی |
روانشناسی بالینی(شامل روانشناسی بالینی، نا بهنجاری آسیب شناسی، ارزیابی روانشناختی) |
1.5 |
روانشناسی بالینیآسیب شناسی روانی جلد 1و2راهنمای سنجش روانی جلد1و2اصول مصاحبه بالینی بر مبنا DSM- IV-R |
جفری پی کرامر، داگلاس ای برنستاین و ویکی پرز – مهرداد فیروز بختدکتر دیوید سون مترجم دکتر حمید شمسی پورگری گری- مارنات ترجمه دکتر حسن پاشا شریفاکهارت اوتمر، زیگلیند اوتمر، ترجمه دکتر مهدی نصر اصفهانی، جلد 1 |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
59 |
ایران(5)- ارتش(3)- زاهدان(6)- زنجان(5)- علوم بهزیستی(6)- کرمانشاه(5)- کاشان(5)-بقیه ا...(2)-مشهد(7) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
25 |
ارتش(2)-علوم بهزیستی(2)-کاشان(3)-کرمانشاه(2)-ایران(2)-زاهدان(3)-زنجان(2)-بقیه اله(1) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة روانشناسی بالینی |
---|
کارشناسی کلیه رشته های: روانشناسی- مشاوره و راهنمایی |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته روانشناسی بالینی
نام درس
|
رتبه 8(95) |
رتبه 9(94)
|
رتبه3 (91)
|
درصد درس آسیب شناسی روانی |
68.00 |
69.57 |
73.33 |
درصد درس نظریه های شخصیت |
102 |
70.07 |
71.11 |
درصد درس مشاوره و روان درمانی |
84.09 |
72.38 |
66.67 |
درصد درس روانشناسی عمومی و رشد |
60.72 |
53.86 |
91.11 |
درصد درس کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوؤیک |
57.80 |
70.07 |
55.56 |
درصد درس روانشناسی بالینی |
95.19 |
74.06 |
31.11 |
درصد درس آمار و روش تحقیق |
48.31 |
58.35 |
31.67 |
درصد درس زبان عمومی |
86.89 |
19.36 |
15.00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
نمره |
75.32 |
264 |
219 |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
- |
- |
141.00 |
نتیجه |
قبول |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
- |
- |
زنجان |
رتبه در سهمیه |
- |
- |
3 |
رتبه در کل |
8 |
9 |
3 |