موسسه علمی آموزشی فرهیختگان

با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۶۶۹۷۹۵۲۴

۰۲۱-۶۶۹۷۹۸۷۲

رشته ي روانشناسي باليني شاخه اي از علم روانشناسي است كه در چارچوب علوم پزشكي به آموزش، پژوهش، تشخيص و روان درماني اختلال هاي روان شناختي مي پردازد. دانش آموختگان اين رشته قادر خواهند بود با همكاري و نظارت استادان روانپزشكي و روانشناسي باليني علاوه بر تشخيص و روان درماني اختلال هاي روان شناختي به امر آموزش و پژوهش در زمينه هاي فوق بپردازند.

و ظايف حرفه اي دانش آموختگان:

در نقش خدماتي، دانش اموختگان كارشناسي ارشد اين رشته بتوانند بعنوان درمانگر ابتدا با برنامه ريزي اصولي به پيشگيري از اختلال هاي رواني در گروههاي خاص و مردم جامعه بطور عام بپردازند و در نهايت در مراكز درماني با همكاري و نظارت استادان روانپزشكي و روانشناسي باليني با تشخيص گذاري اختلال هاي رواني در افراد مبتلا و درمان آنها به شيوه روان درماني (غير از دارو درماني ) در راستاي بهداشت روان جامعه گام بردارند. در نقش آموزشي، دانش آموختگان كارشناسي ارشد اين رشته مي توانند بعنوان مدرس در كارگاههاي علمي مفاهيم روانشناسي باليني را بصورت كاربردي آموزش دهند و با ارايه سمينارها و كنفرانس هاي علمي براي گروههاي خاص و مردم جامعه بطور عام در راستاي بهداشت روان جامعه گام بردارند. در نقش پژوهشي، دانش آموختگان كارشناسي ارشد مي توانند در گروههاي پژوهشي مراكز و سازمانها بعنوان پزوهشگر در چگونگي روند پژوهش از ابتدا تا پايان ان فعاليت داشته و با تهيه ي اصولي مقاله هاي علمي پژوهشي جديد و سخنراني هاي علمي بر اساس مفاهيم نوين وبه روز جهان، گامي ديگر در راستاي بهداشت روان جامعه بردارند.

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

آمار و روش تحقیق

دکتر مهدی رضایی ( دکتری دانشگاه لرستان )

70,000

آسیب شناسی روانی مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

60,000

نظریه های شخصیت

مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

70,000

نظریه های روان درمانی

علی سلیمانی (دکتری دانشگاه شهید بهشتی)

70,000

روانشناسی عمومی

مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

70,000

روانشناسی رشد مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

70,000

بنیادهای بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

60,000

روانشناسی بالینی علی سلیمانی (دکتری دانشگاه شهید بهشتی)

80,000

ارزیابی روان شناختی (مصاحبه بالینی و آزمونهای روانشناختی) دکتر مهدی رضایی ( دکتری دانشگاه لرستان )

60,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

70,000

جمع کل

 

680,000

در دست تهیه

 

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان پرستاری را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

در دست تهیه

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

آمار و روش تحقیق

1.5

روش تحقیق در علوم رفتاری

احتمالات و آمار کاربردی

دکتر دلاور

دکتر دلاور

نظریه های شخصیت و نظریه های روان درمانی

2

نظریه های شخصیت تالیف فیست و فیست

کاربست مشاوره و رواندرمانی

یحیی سید محمدی

تالیف کری ترجمه محمدی

روانشناسی عمومی و رشد

1.5

زمینه روانشناسی هیلگارد

روانشناسی رشد جلد 1و2

خلاصه روانپزشکی

ترجمه دکتر براهنی

لورابرک یحیی سید محمدی

کاپلان و سادوک آخرین ویراست

کلیات بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار

1

روانشناسی فیزیولوژیکی

خلاصه روانپزشکی

مقدمات نروسایکولوژی

جیمز کالات، یحیی سید محمدی

کاپلان فصل 36، ترجمه دکتر رضائی

دکتر داود معظمی

روانشناسی بالینی(شامل روانشناسی بالینی، نا بهنجاری آسیب شناسی، ارزیابی روانشناختی)

1.5

روانشناسی بالینی

آسیب شناسی روانی جلد 1و2

 راهنمای سنجش روانی جلد1و2

اصول مصاحبه بالینی بر مبنا DSM- IV-R

جفری پی کرامر، داگلاس ای برنستاین و ویکی پرز – مهرداد فیروز بخت

دکتر دیوید سون مترجم دکتر حمید شمسی پور

گری گری- مارنات ترجمه دکتر حسن پاشا شریف

اکهارت اوتمر، زیگلیند اوتمر، ترجمه دکتر مهدی نصر اصفهانی، جلد 1

زبان عمومی

2

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

49

ایران(9)- ارتش(7)- زاهدان(5)- زنجان(8)- شهید بهشتی(6)- علوم بهزیستی(5)- کرمانشاه(8)- کاشان(7)-بقیه ا...(4)-

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

18

شهیدبهشتی(3)-علوم بهزیستی(2)-کاشان(3)-کرمانشاه(2)-ایران(4)-زاهدان(2)-زنجان(2)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة روانشناسی بالینی

کارشناسی کلیه رشته های: روانشناسی- مشاوره و راهنمایی

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته روانشناسی بالینی

نام درس

رتبه 8(95)

رتبه 9(94)

رتبه3 (91)

درصد درس آسیب شناسی روانی

 68.00

69.57

73.33

درصد درس نظریه­ های شخصیت

 102

70.07

71.11

درصد درس مشاوره و روان­ درمانی

 84.09

72.38

66.67

درصد درس روان­شناسی عمومی و رشد

60.72

53.86

91.11

درصد درس کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوؤیک

 57.80

70.07

55.56

درصد درس روانشناسی بالینی

 95.19

74.06

31.11

درصد درس آمار و روش تحقیق

 48.31

58.35

31.67

درصد درس زبان عمومی

 86.89

19.36

15.00

سهمیه

 آزاد

آزاد

آزاد

نمره

 75.32

264

219

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

 -

-

141.00

نتیجه

 قبول

قبول

قبول

دانشگاه

 -

-

زنجان

رتبه در سهمیه

 -

-

3

رتبه در کل

 8

9

3

 

برای مطرح کردن پرسش خود اینجا کلیک کنید

پرسش و پاسخ

Web Analytics